Stoppa vargslakten!

Jag antar (och hoppas!) att fler än jag är förtvivlade över vargslakten som pågår just nu!
I Sverige finns endast runt 200 vargar kvar nu. Och ändå ska 27 skjutas? 22 har redan skjutits, och det beräknas att kvoten kommer överstigas också. Ska detta pågå tills de enda vargarna vi har kvar är på ett zoo?
Det värsta med det hela är nog också att dessa vargar ska endast skjutas för att minska vargbeståndet. Som redan är minimalt, vad är poängen med det?
Visst, vargarna dödar böndernas får. Men om bönderna är rädda om sina får får dom väl själva ta ansvar och bygga bättre staket etc.
Och ja, vargar har gått på jägares jakthundar också, men det är betydligt fler hundar som dödar andra hundar varje år än vargar. Betyder det alltså att vi ska skjuta ner 27 hundar också, de utgör väl lika stor fara som vargarna då?
Det har aldrig skett i svensk historia, att en varg dödat en människa. Så jag förstår verkligen inte denna hysteri över vargarna.
Jag hoppas innerligt att staten tar sitt förnuft till fånga nån gång och avblåser jakten så fort som bara möjligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0